Selebgram Juga Punya Aspek Hukum? Gimana Tuh?

147 0

Di era kekinian, kalian pasti udah ngga asing lagi kan kalo denger nama-nama selebgram yang kian mengudara.

Yap, selebgram bahkan sekarang jadi pekerjaan yang bisa dibilang menjanjikan.

Eits, tapi kalian tau ngga kalo selebgram ternyata juga punya aspek-aspek hukum yang harus dipatuhi.

Dilansir dari klinikhukum, berikut adalah aspek-aspek hukum bagi selebgram, apa aja ya?

  1. Wajib Bayar Pajak

Selebgram yang punya penghasilan dari jasa endorse wajib bayar pajak sebab dia harus sadar mengenai self assesment dalam melaporkan penghasilannya.

      2. Ngga bisa bikin caption sembarangan

Ya, selebgram harus merhatiin kata-kata yang dia pake pas lagi bikin caption di instagram lho guys. Pastinya, kata-kata itu ngga mengandung pelanggaran apapun. 

       3. Menampilkan konten yang patut

Selebgram harus menjaga perilaku yang merepresentasikan dirinya. Karena apa yang dilihat dan dimaknai akan menimbulkan persepsi di masyarakat.

      4. Jika anak jadi selebgram…..

Apabila orang tua dari anak yang jadi selebgram melakukan eksploitasi secara ekonomi terhadap anak untuk mendapat keuntungan, maka mereka dapat dipidanakan sesuai Pasal 88 UU 35/2014.

     5. Foto selebgram diunggah tanpa izin?

Jika ada orang lain tanpa persetujuan menggunakan potret selebgram untuk kepentingan komersial maka akan dikenakan sanksi sesuai Pasal 115 UU Hak Cipta.

Wah, ternyata susah-susah gampang ya jadi selebgram.

Kalo menurut kalian gimana guys?

Cisco 300-080 Self Study

After the battle, the Cisco 300-080 Self Study second post 50 brain damage appeared in the rivers and lakes of the 300-080 Self Study city. Dry Everyone raised their necks and dried the wine. It is estimated that for a while, the soil is not Troubleshooting Cisco IP Telephony and Video (CTCOLLAB) faint. Cisco 300-080 Self Study Damin Come over Liu Haizhu shouted. If there is a mirror, they will be able to see how abnormal their expressions are. At this time, the second lime of Feng Erzi was raised, and the next Wang Luo pot could Cisco 300-080 Self Study not hide, Cisco 300-080 Self Study and the lime was all CCNP Collaboration 300-080 raised 300-080 Self Study into the eyes.

300-080 Self Study Troubleshooting Cisco IP Telephony and Video (CTCOLLAB) The body that was Cisco 300-080 Self Study thrown away CCNP Collaboration 300-080 Self Study CCNP Collaboration 300-080 Cisco 300-080 Self Study was a section that extended to the cement. The secret that sin can t give up. I lived and spent about four years in my hidden fear.

Lonely walk in the Cisco 300-080 Self Study forest.In order to once a sudden raid in the war.In fact, I do not say, you will never know.It is not uncommon for me Troubleshooting Cisco IP Telephony and Video (CTCOLLAB) to think that this indiscriminate raid has become a bird sung by special warfare circles in the entire army. This is also an unfavorable topic.Because the thinking of the East and West CCNP Collaboration 300-080 Self Study nations on the Cisco 300-080 Self Study issue of prisoners of war has a deep rooted difference. So the misunderstanding of drama is a very serious matter of how so good You hit the white fight ah Now I just want to eat apples. I and my youth, my dog head brigade, my military career.Salute goodbye.My last salute.A long time, I can not remember how long. When I finally took off my uniform, I was completely free from the spiritual attachment to her and dared to face a CCNP Collaboration 300-080 new 300-080 Self Study life. We sat down in Cisco 300-080 Self Study a corner of the camp to smoke, Chen Pai did not speak for a long time.